maandag 4 juni 2012

Boekenserie Verdwalen in Noordwijk

De Zuid: "NOORDWIJK ZH - Noordwijker John Asselbergs heeft zondag 3 juni in Hotel Clarenwijck een nieuw boek genaamd Verdwalen in Noordwijk gepresenteerd. Asselbergs maakt een vierdelige boekenserie van foto's van Noordwijk. Dit deel, dat het eerste deel is uit de serie, is gewijd aan villawijk De Zuid. Het boek bevat in totaal achthonderd foto's van De Zuid, waarvan er vijftig vanuit de lucht zijn genomen. De oudste luchtfoto is afkomstig uit 1920. De andere 750 foto's zijn foto's vanaf de grond, plattegronden en dergelijke. Het heeft Asselbergs twee jaar gekost om dit boek klaar te krijgen. 'En dat had ik niet gedacht', vertelt hij erover. 'Ik begon met dit boek zelfs als eerst omdat ik dacht dat ik er heel snel klaar mee zou zijn. Ik ben per slot van rekening opgegroeid in De Zuid. In plaats daarvan heb ik er twee jaar over gedaan.'"